Pazar araştırma şirketi Counterpoint’in son raporuna gore, küresel akıllı saat sevkiyatları 2023’ün ilk çeyreğinde senelik bazda (YoY) yüzde 1,5’lik bir düşüşe şahit oldu. Gene de Hindistan, Fire-Boltt, Noise ve boAt benzer biçimde mahalli markalar tarafınca üretilen düşük maliyetli giyilebilir ürünlere yönelik yüksek talep sebebiyle sevkiyatlarda yıldan yıla yüzde 121 gelişme kaydetmeyi başardı. Apple, bu senenin ilk çeyreğinde akıllı saat sevkiyatlarından en büyük oranı alırken, yerli marka Fire-Boltt Samsung’u geride bırakarak ikinci sırayı aldı. Samsung üçüncü oldu.Counterpoint Research, Global Smartwatch Model Tracker raporunda, 2023’ün ilk üç ayında küresel akıllı saat sevkiyatlarının senelik bazda yüzde 1,5 düştüğünü söylemiş oldu. Ayrıca, giriş seviyesi giyilebilir cihazlara yönelik yüksek talebin desteğiyle, Hindistan’daki akıllı saat sevkiyatları aynı dönemde yüzde 121 benzer biçimde mühim bir artış kaydetti. Bu, küresel düşüşü bir seviyede sınırlamayı başardı. Apple ve Samsung’un akıllı saat talebindeki mevsimsel düşüşün yanı sıra küresel finansal baskılardan etkilenen tüketici duyarlılığının düşüşün ana sebebi olduğu söyleniyor. Apple, sevkiyatlarda liderliğini sürdürdü sadece pazar oranı yüzde 32’den yüzde 26’ya geriledi Geçen senenin aynı çeyreğinde açıklanan yüzde Raporda, Apple Watch Series 8’in piyasaya sürülmesinin akıllı saat alanındaki konumunu küresel olarak sağlamlaştıramadığı açıklandı. Cupertino merkezli şirket ilk kez ilk çeyrek satışlarını 10 milyon adedin altında görmüş oldu.Hint markası Fire-Boltt etkisi altına alan bir performans sergiledi ve ilk kez Samsung’u geçerek yüzde 9 ile küresel pazarda ikinci sıraya terfi etti. Pazar oranı. Counterpoint, Fire-Boltt’un bundan önceki çeyreğe gore yüzde 57 gelişme kaydettiğini ve sevkiyatlarının bundan önceki yıla gore ortalama üç kat arttığını söylüyor. Counterpoint, bunun tıpkı Noise ve boAt benzer biçimde öteki mahalli markalar benzer biçimde Hindistan pazarının süratli büyümesini yansıttığını belirtti. Sadece Samsung, geçen senenin ilk çeyreğindeki yüzde 10’luk pazar payına kıyasla yüzde 9’luk pazar payıyla üçüncü sırayı aldı. Bölge bazında Hindistan, küresel pazarın yüzde 27’lik payıyla birinci bölge konumunu geri kazanmak için Şimal ABD’yı geride bıraktı. akıllı saat gönderileri. Geçen senenin aynı döneminde Hindistan yüzde 12 pazar payına sahipti. “Hindistan’ın akıllı saat pazarı, satın alınabilirlik, artan satın alan talebi ve bütçe segmentinde oldukça çeşitli seçeneklerin kullanılabilirliği yardımıyla 2023’ün ilk çeyreğinde senelik bazda %121 büyüdü. Toplam sevkiyatların ortalama %40’ı, şimdiye kadarki en yüksek oran olan <2.000 INR (<25 $) fiyat bandı tarafınca yönlendirildi. Counterpoint Research kıdemli analisti Anshika Jain, Hindistan'ın 2014'teki büyümesi hakkında, Hindistan merkezli oyuncuların payının ilk kez %90'ı geçtiğini, zira portföylerini yükseltme ve ürünlerini makul bir fiyat noktasında satın alan gereksinimlerine uyarlama mevzusunda süratli olduklarını söylemiş oldu. uzay.Şimal ABD yüzde 26, Çin yüzde 18 pazar oranı elde etti. Samsung, Şimal ABD'da yüzde 15'lik bir artış kaydetti, sadece öteki büyük pazarlarda etkisi altına alan bir gelişme kaydedemedi. Öte taraftan Huawei, artış görmüş oldu Hindistan ve öteki bölgelerdeki sevkiyatları arttı, sadece Çin pazarındaki sevkiyatlarında senelik bazda yüzde 14 düşüş kaydedildi.Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir - ayrıntılar için etik bildirimimize bakın.
Teknoloji Haberleri