Salı günü Elektrikli Vasıta Üreticileri Derneği, elektrikli iki tekerlekli araçlara yönelik sübvansiyondaki ani düşüşün, EV’nin benimsenmesinde büyük bir düşüşe yol açabileceğini ve tüm sektörü mühim bir süre etkileyeceğini söylemiş oldu. Bununla beraber, elektrikli mobilite alanındaki yeni oyuncular, EV endüstrisinin kendi ayakları üstünde durma zamanının geldiğini söyleyen hükümetin kararını memnuniyetle karşıladı. Ağır Endüstri Bakanlığı, elektrikli iki araçta geçerli olan FAME-II (Hindistan’da Elektrikli Vasıta Üretiminin Daha Süratli Kabulü) programı kapsamında sağlanan sübvansiyonun azaltılmasına yönelik değişimleri bildirdi. 1 Haziran 2023 tarihinde yada sonrasında kayıtlı tekerlekli araçlar. Arkasından, elektrikli iki tekerlekli araçlar için talep teşviki kWh başına 10.000 Rs olacaktır. Elektrikli iki tekerlekli araçlara yönelik teşvik üst sınırı, şu anda yüzde 40 olan araçların yapınak çıkış fiyatının yüzde 15’i olacak. Elektrikli Vasıta İmalatçıları Derneği (SMEV) Genel Müdürü Sohinder Gill, “Ani sübvansiyonun azaltılması, elektrikli araçların benimsenmesinde büyük bir düşüşe yol açarak tüm sektörü mühim bir süre etkileyebilir.” Temel gerçeklik, Hindistan pazarının fiyata duyarlı olmaya devam etmesi ve toplam haiz olma maliyetinin tüketicilerin kafasında kati bir halde oluşturulmadığını ileri sürdü. Gill ek olarak, benzinli iki tekerlekli araçların çoğunluğunun Rs’den daha ucuza mal bulunduğunu söylemiş oldu. 1 lakh, tüketicinin Rs’den yukarı harcama şansı daha azca. Yalnız toplam haiz olma maliyetini hesaba katan 1,5 lakh.”Devamlı sübvansiyonlarla kademeli bir geçiş, pazarın büyümesini sağlamak ve müşteriye verilen sübvansiyonları azaltmadan ilkin yüzde 20 EV benimseme internasyonal kriterine (şu anda bir tek yüzde 4,9) ulaşmak için ideal olurdu. Sadece Gill, ağır endüstri bakanlığının bundan birkaç ay ilkin bunun ipucunu verdiğini ve 4 yılda 1 milyon satış hedefine ulaşmak suretiyle olduklarını ve bundan sonrasında sübvansiyonun devam etmeyebileceğini açıkladığını söylemiş oldu. sübvansiyonu ansızın durdurmaktan yada bütçeyi büyük seviyede azaltarak ve E3W bütçesinden harcanmamış bir miktar para çekerek senenin geri kalanını bir halde yönetmekten başka çaresi kalmadığını da sözlerine ekledi. Gill, ham petrol ithalatını artırıyor ve Hindistan şehirlerinin çoğunda devamlı artan hava kirliliğine katkıda bulunuyor” dedi. Sübvansiyonun yüzde 15’e düşürülmesiyle, Hindistan’daki elektrikli vasıta ekosisteminin hızla büyümüş olduğu ve talep olduğu açıktır. Sübvansiyon indiriminin ani tesiri fiyatlarda artış ve satışlarda düşüş olacak olsa da, hükümet bir bakıma sektörün bağımsız olmasına izin veriyor” dedi.Kabra ek olarak sektörü ve hükümeti tutarlı bir altyapı oluşturmak için çalışmaya çağırdı sektöre ivme kazandıran ve kalite ve güvenlikten taviz vermeden verimli ve uygun maliyetli ürünler meydana getirmeye destek olan geliştirme politikası. elektrikli vasıta segmentinin uzun vadeli gelişimi ve devamlılığı için daha pragmatik bir yaklaşıma gereksinim vardı. Sübvansiyonların kademeli olarak kaldırılması ileriye dönük bir harekettir ve sübvansiyonlara olan bağımlılığı kademeli olarak ortadan kaldırmanın zamanı geldi” dedi. Bhatia, sonunda FAME II sübvansiyonunun kaldırılmasının doğru yönde atılmış hoş bir adım bulunduğunu iddia etti.Samsung Galaxy A34 5G, kısa bir süre ilkin şirket tarafınca Hindistan’da daha pahalı Galaxy A54 5G akıllı telefonla beraber piyasaya sürüldü. iQoo Neo 7? Bunu ve daha fazlasını Orbital, Gadgets 360 podcast’inde tartışıyoruz. Orbital, Spotify, Gaana, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music ve podcast’lerinizi aldığınız her yerde mevcuttur.Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – bkz. ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri